Tekstil ve Moda Sitesi

Tekstil Nedir

Tekstil, giyinme ihtiyacının bir sonucudur
Tekstil, her türlü tekstil elyafından çeşitli yöntemler uygularak (dokuma, örme ve dokusuz yüzey elde etme yöntemleri) yüzey elde etme sanatı olarak tanımlanabilir. Giyim, insanoğlunun yaratılışından beri en önemli üç ihtiyacından biridir (giyecek, yiyecek, barınma), yani insanlık ile yaşıttır. Tekstil çok geniş uygulama alanı olan bir bilimdir. Hayvansal, bitkisel veya sentetik kaynaklı lifler ana kullanım ürünleridir. Giyilebilen her şey, bazı dekorasyon ürünleri ve her çeşit aksesuarları da içine alan imalat sektörüdür. Türkiye'nin en önemli ve en çok istihdam sağlayan sektörlerdendir. Tekstil, Latince bir kavram olan texere kelimesinden türetilmiştir ve dokuma ve örme kumaş anlamına gelmekledir. Tekstil kavramı tekstil liflerini, tekstil ürünlerini ve yan mamullerini ve bunları kullanarak elde edilen mallarını kapsamaktadır. Bu yüzeyler kullanılarak üretilen giysiler (yani tekstil malları) insanın, kendisini hava şartlama karşı koruma ihtiyacından doğmuştur. İlk önceleri bu amaçla; hayvan postları, keçeler; eğirme tekniğinin geliştirilmesinden sonra elde edilen ipliklerin yardımı ile de örgüler ve dokumalar kullanılmıştır.

Öte yandan giysi, vücudu koruma işlevi yanında sosyal bir markalaşma öğesidir, insanlar, değişik giysiler kullanarak sosyal statülerini de belli ederler. Giysinin bu sosyal işlevi, boyar maddelerin dokuma işlemi öncesi ve sonrasında kullanılması ile daha da ileriye gitmiştir. Bu aşamadan sonra iplik ve yüzey oluşum teknikleri ilerlemiş; örneğin desenli kumaşlar, örgüler, dokumalar ve dokusuz yüzeyler geliştirilmiştir. Tekstil terbiye işlemleri ilerletilmiş (kumaş baskı, flok baskı gibi) akıllı ve teknik tekstil üretimleri geliştirilmiştir. Batı dillerinden gelen tekstil kelimesi, sadece kumaş demek iken, Türkçede bu terim çok daha geniş anlamlara kavuşmuştur. Tekstil sektörü, 2 ana katagoriye ayrılır: hazır giyim ve ev tekstili. Hazır giyim, tekstil sektörünün giyecek ile ilgilenen ve buna yönelik ürünler üreten bölümüdür. Ev tekstili, ev içinde kullanılan tekstil ürünlerinin üretimiyle ilgilenen bölümüdür. Bu ürünler perde, çarşaf, nevresim, her çeşit örtüler ve havlu gibi ürünlerden oluşmaktadır. Hazır giyim ise insanların günlük giyim ve aksesuar ihtiyaçlarını karşılar, iç giyim, dış giyim, yazlık, kışlık gibi birçok alt dallara ayrılabilir.

13 yorum:

Tekstil yaşam tarzıdır..

tekstil demek. özelliklede bir tekstil mühendisi iseniz hiç iyi bir şey değildir. bence türkiyedeki tekstil mühendisliği programları bir kaç tane numune bırakarak bunlardan biri itü olabilir. geri kalan hepsi kapatılmalıdır..

tekstil insanoğlunun en önemli ihtiyaçlarından biridir, yeme, giyinme ve barınma yani

tekstil benim çalıştığım sektördü bıraktım ama güzel anılarım var..

tekstil tarihi anlamları var, tekstilin Türkçesi giyinmektir.

Arkadaşlar ''tekstil deposu kurmak'' konulu bi powerpoint sunum ödevim var.Yardımcı olabilecek varmı ?

Tekstil sektörü imalat sanayinde en uzun ve en karmaşık endüstriyel zincirlerden biridir. Esas olarak üç ana son kullanıcının talebi ile yönlendirilen, küçükten büyüğe pek çok özel girişimin katkısı olduğu parçalanmış ve heterojen bir sektördür: giyim, ev mobilyaları ve endüstriyel kullanım gibi.

Tekstil endüstrisi, hammadde üretimi (suni elyaf), yarı işlenmiş ürün üretimi (iplik, dokuma ve örme kumaşlar ile terbiye işlemleri) ve nihai ürünlerin üretiminde (halı, ev tekstili, giyim ve endüstriyel kullanım için tekstil) tüm üretim döngüsünü kapsayan geniş sayıda alt sektörlerden oluşmaktadır.

Tekstile güzel sektör diyenler heralde moda tasarımcısı, tekstil fabrikalarında durum hiçte öyle değil; dokuma atölyesinde sağır ve astım, boyamada kimyasallarla temas ve soluma sonucunda kanser olursunuz. İplik ve konfeksiyon fabrikalarıda aynı durumda ses kirliliği, partiküllü hava ve makine kazaları vb.

Tekstil atölye ve fabrikalarında yaygın olarak görülen riskler arasında gürültü, pamuk, vb. tozları, kumlama nedeniyle silis tozları, yıkama ve boyama nedeniyle ısı, nem ve kimyasal boya buharları, yoğun ve monoton çalışma nedeniyle kas ve eklem ağrıları ve iş stresi sayılabilir. Ayrıca çalışma ortamındaki yangın, yükleme boşaltma, tekstil iş ekipmanları (makinaları) ve iplikten kaynaklanan çeşitli iş kazaları görülmektedir.

yukarıdaki yoruma katılıyorum çünkü bursada bir tekstil fabrikasında boya stajımı yaparken öğle yemeklerinde iki porsiyon yoğurt veriyorlardı ve tabağı bitirmek zorunluydu, o kadar çok yoğurt yiyordum ki sanki öğün sadece yoğurttan oluşuyordu. Yemekleri koyan adam da öyle bol koyuyordu ki tabak ne kadar daha yoğurt alabilir diye düşünmeden de duramıyordum. Nedeni de kimyasallarla içe içe olduğumuz için bir bakıma önlemmiş. Böylece bir tekstil mühendisi olarak tekstilden soğudum :)

tekstil bir zamanlar yani 2000 li yıllardan önce parlayan bir yıldızdı ancak çinin piyasaya girmesi ile türkiye pazar kaybetti ve ucuz çin malları ile mücadele edemedi bu yüzden bir çok tekstil fabrikası kapandı ve bir çok firma iflas etti, ancak çinden önce çok büyük paralar kazandı türk tekstilcileri fakat bu kazanılan paralar tekstil arge, moda ve tekstil makineleri gibi katma değeri yüksek sektörlerin geliştirilmesi için harcanmadı. tekstilciler bu bolluk döneminin hep devam edeceğini düşündüler ancak yanıldılar ve piyasadan silindiler. bu da türk tekstilinin yakın döneminin bir özeti

Haftalık En Çok Okunanlar